Strona główna » Obiady i inne potrawy » Łosoś pieczony

Łosoś pieczony

W zbilansowanej diecie dużą rolę odgrywają pyszne i zdrowe dania z rybą i warzywami, które stanowią świetną alternatywę dla dań mięsnych. Łosoś jest bardzo dobrym źródłem pełnowartościowego białka oraz wielu witamin i minerałów, w tym cennej dla naszego zdrowia witaminy D.

Łosoś pieczony w piekarniku to doskonały pomysł na pyszny, zdrowy i szybki w przygotowaniu posiłek. Idealnie sprawdzi się zarówno na obiad, jak i kolację. W połączeniu z cytryną i świeżym koperkiem to duet wprost idealny. Dodatkowo można go wzbogacić o pieczone lub grillowane warzywa oraz chrupiącą surówkę.

Ilość porcji

2

Czas przygotowania

30 minut

Cooking time

łatwy

Składniki

  • 400 g filetu z łososia

  • 1 łyżka posiekanego koperku

  • 1 czubata łyżeczka przyprawy do ryb

  • 0,5 cytryny

  • sól i pieprz do smaku

  • kilka gałązek tymianku cytrynowego (opcjonalnie)

Sposób przygotowania

  • Piekarnik nagrzej do 200°C (góra-dół).
  • Filet z łososia umyj, osusz ręcznikiem papierowym i podziel na dwie lub więcej części.
  • Kawałki łososia posyp solą, skrop świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny, oprósz przyprawą do ryb i równomiernie rozprowadź przyprawy na wszystkich kawałkach, a następnie posyp je świeżym posiekanym koperkiem.
  • Tak przyprawionego łososia włóż do naczynia żaroodpornego, na wierzchu rozłóż gałązki tymianku cytrynowego. Naczynie przykryj folią aluminiową i odstaw na ok. 30 minut, aby łosoś lekko się zamarynował.
  • Po tym czasie wstaw naczynie do nagrzanego piekarnika i piecz ok. 20-25 minut. Czas pieczenia zależy od grubości kawałków ryby, dlatego przed wyjęciem z piekarnika warto sprawdzić, czy łosoś nie jest jeszcze surowy.
  • Łosoś pieczony wyśmienicie smakuje podany z frytkami lub pieczonymi warzywami z tymiankiem oraz surówką z kapusty pekińskiej.